Contact Info / Websites

Entry #2

Next animation - taking suggestions

2011-09-22 15:26:20 by lulles
Updated

Hey people. First of all, thanks for all the reviews on my mini animation, I really appreciate those.

So, a lot of people mentioned how short it is. Not surprising, of course. It was supposed to be short, too bad some people don't read the author's comments. Anyway, I want to make a new one, a longer one at that :p
I don't have any stories in mind, so I'm accepting to do a collaboration. If you have a zelda-related story, show it to me and I'll see if I'm interested in animating it.

I'm really glad you liked the animation. I promisse the next one won't be for university, thus will be longer :D

And here's a concept art (I guess you can call it that) of Link from my animation. Obviously, big influence from Granfaloon's style. It's just so great to animate in it! I'd love to make something less cartoony, but that takes quite longer to animate. I think. Never done it, so I'm not sure.

Have a nice day!

Next animation - taking suggestions


Comments

You must be logged in to comment on this post.


LimitBreakLimitBreak

2011-09-22 19:00:51

Haha, o estilo do Granfaloon é muito maneiro mesmo.

E foi mal, não tenho nenhuma idéia em particular pra você, mas sempre tem a possibilidade de fazer o clássico "fan flash", com várias cenas, e cada cena uma música. Gosto bastante dessas animações, e tem a vantagem de não ter que procurar nos confins da interwebs por SFX. Vê os filmes da Snowdragon pra ter uma noção.
---------//---------
Haha, Granfaloon's style is quite awesome.

And I'm sorry, I don't have a particular Zelda idea for you, but you could always go with the classics and make one of those "fan flashes", with different scenes and different songs for each scene. I'm a big fan of those, and you wouldn't have to search for SFX. Check Snowdragon's stuff here on Newgrounds to have an idea of what I'm talking about.


DamnMewtwoDamnMewtwo

2011-09-22 19:41:00

Ei você só está trabalhando com animações relacionadas com Zelda?
Eu tenho um projeto, mas é mais relacionado com Street Fighter, só que nem eu nem os meus amigos que estão trabalhando junto são bons em ilustração, então talvez, se você estivesse interessada, mas de qualquer jeito boa sorte, e parabéns pelo "past day winners"

lulles responds:

Por enquanto só estou trabalhando com animações relacionadas a Zelda, mesmo. Posso fazer sobre algum outro assunto, se ele me interessar, como Mario. E obrigada!


DamnMewtwoDamnMewtwo

2011-09-23 18:07:28

Entendo, é uma pena, mas enfim, se caso aparecer um projeto sobre Zelda, Mario ou outro que tenha a ver, eu te indico ou te aviso...


VintcheRVintcheR

2011-09-24 13:46:19

OMFG!!! Brazilians are invading NG Flash Portal!!! First PeixeAquatico now you! xP
isso até me da inspiração para começar a fazer animações tambem~~

eu fiquei interessado em saber qual faculdade e curso q voce esta fazendo, alem de oq você faz la... ~~ parece interessante~~
Thx~~

lulles responds:

Estou fazendo Design Industrial na PUC. Não é exatamente o que eu quero, mas é o que tem de melhor aqui no Brasil... Quando terminar a faculdade, pretendo fazer um curso de ilustração no exterior.


MentirasMentiras

2011-09-26 14:12:07

I've seen a lot of people complain about shorts being "too short." XD Keep those flashes coming.

Lovely art you have posted up on NG by the way. ;D

lulles responds:

Thanks :]


bpipesbpipes

2011-10-03 19:29:26

You rock. I hope your dream of working at Nintendo comes true.

lulles responds:

thank you so much!!


ChrausnerChrausner

2011-10-06 12:08:57

Hmm...future of being artist? To be honest, the pic above actually is drawn very well.
1. good luck on being on the road to Nintendo.
2. if you still are not beginning with another Legend of Zelda animation, then maybe I'll give you some info, perhaps? I've been a Zelda fan anyway, so imaginations are too much (and I can't use it due to unavaiability to make flash).
3. if it's based on Granfaloon's art style again...then your next animation will end up in the Portal in good condition (well, not like it's gonna be blammed)

About suggestions:

1. maybe a struggle to beat Ingo in a horse race to win the horse?
2. or the trading sequence to get the Biggoron Sword in OoT?
3. or maybe Vaati shows up?

And maybe you should recommend voice actors if text will show up for more comedy.

Don't mind this long comment.

lulles responds:

i don't know if the next animation will be based on granfaloon's style. maybe a little less cartoony, i'm not sure. i'm currently working on an animation in collaboration with eastbeast, but i'm always open to suggestions for stories. about voice actors, it'd go too far beyond the assignment and i simply did not have time to look for voice actors or record anything. thanks for the comment!


DancingLinkDancingLink

2011-10-09 15:55:21

Niiice drawing!


VicariousEVicariousE

2012-12-22 08:16:19

Aww, I dislike having to log on to dA, and your work is still continuing to be amazing!
Plz don't leave us :(